pexels-eugene-golovesov-14290389_edited.jpg

Folkehelseforbundet

Cannabisklubb for helse og rettigheter

Cannabisdyrkere - foren dere!

Folkehelseforbundet er avhengig av dyrkere for at medlemmer skal sikres trygg tilgang. Hvert medlem trenger 1 m2 dyrkeareal for dette formål og vi ser etter kvalitetsbevisste produsenter som vil profilere seg i opposisjon til det kriminelle markedet. Selv om cannabisdyrking etter regjeringens målestokk er kriminelt, er det etter grunnlovens målestokk et borgervern mot en politisk prosess som har spilt fallitt, hvilket er dokumentert.

Vi tilbyr derfor juridisk hjelp til dyrkere. Med utgangspunkt i ARODs arbeid for rettighetssikring på rusfeltet, har vi forberedt en rettsprosess som setter ruspolitikken i historisk og prinsipiell kontekst, og vi vil gi politi og presse tilgang til cannabisklubbens eget dyrkelokale. Om politiet vil slå ned på virksomheten, er det dette lokalet som først og fremst vil raides, men produsenter dyrker på eget ansvar. Folkehelseforbundet er uansett et viktig borgervern etter et halvt århundre med ansvarsfraskrivelser, og om dyrkere møter problemer med loven vil vi bruke rettssystemet for å dokumentere forbindelsen mellom ruspolitikken og fortidens vilkårlige forfølgelse.

Forbindelsen ligger i syndebukkmekanismen, hvilket har vært kjent i kriminologi og rettssosiologi i over 40 år. Politi og påtalemyndighet har plikt til å støtte en menneskerettighetsanalyse, og det blir opp til staten å vise at straff på rusfeltet kan forsvares.  For de som vil vite mer om dette, viser dokumentarserien Moving a Nation Forward veien gjennom rettssystemet. Dokumentaren setter ruspolitikken i historisk og prinsipiell kontekst, og med utgangspunkt i denne informasjonen må domstolene avgjøre om forbudet oppfyller et legitimt formål.

Ettersom stadig flere land regulerer cannabis for å beskytte folkehelse har vi en god sak. Etter 60 års ruspolitikk på totalitære premisser viser den samlede mengden informasjon at forbud har gjort vondt verre, og alt er klart for sikring av helse og rettigheter. Dyrkere trenger bare kontakte oss og derfra står vi sammen for selvbestemmelse og rettssikkerhet på rusfeltet.

I tillegg til juridisk beskyttelse, tilbyr vi også et nettverk som strømlinjeformer behov. Dette gjør det lettere å løse utfordringer for brukere og dyrkere, og de som har grønne fingre eller på andre måter vil bidra til at brukerne får en enklere hverdag kan kontakte oss.

About
Image by 2H Media

VIL DU BLI MEDLEM?

Vår virksomhet bygger på CSC-modellen som er designet for ansvarlig cannabisbruk. Vi godtar kun medlemmer som har erfaring med cannabis og begrenser tilgjengelighet i et non-profit, lukket medlemssystem. De som ønsker å være medlemmer må fylle ut et registreringsskjema, betale medlemskontingent, og fremlegge bevis på alder ved kjøp av cannabis. Hvert medlem får tilgang til klubblokale og mulighet til å kjøpe opp til 100 gram cannabis per måned. Medlemmer informeres om kostnadene ved cannabis med fullstendig åpenhet og de endelige kostnadene deles ned og begrunnes.

Folkehelseforbundet garanterer produkter av høy kvalitet. Med det mener vi at planter er riktig tørket og kuret, og at genetikken er riktig i forhold til produktbeskrivelsen. Medlemmer deltar i beslutninger gjennom møtevirksomhet og åpen kommunikasjon, og mottar juridisk beskyttelse mot vilkårlig forfølgelse.

Image by David Gabrić
Features

Grunnlovssikring i panikkens tid

Folkehelseforbundet er et tilbud til cannabisbrukere som står opp for selvbestemmelse. I 60 år har staten sett vekk fra forskning og rettsprinsipper på rusfeltet, og denne kortfilmen viser forbudets problem med menneskerettighetene.

Court
Image by CRYSTALWEED cannabis

KONTAKT OSS

Takk for din henvendelse!